Linda Stuhaug

Kva er greia med lomper? Og er det egentlig så stor forskjell på speltlomper og potetlomper?

Kva er greia med lomper? Og er det egentlig så stor forskjell på speltlomper og potetlomper?
Hei godtfolk!
Det dukker støtt og stadig opp lompespørsmål på bloggen og mine sosiale kanaler. Som veldig mange veit, så er lomper en stor del av mitt daglige kosthold, og det har det vore i lang tid. Ikkje berre ete eg lompene som dei er med godt pålegg, men eg lager og veldig mange ulike oppskrifter med lomper.
Eg føler nesten det er blitt litt trendy å ete lomper, men eg må faktisk sei at eg er ikkje blitt bitt av denne lompe-trenden, eg kan heller påstå at eg har vore med å starte den. Det er over 8 (!) år sida eg begynte å ete lomper, og sida den tid har det vore en stor del av mitt daglige kosthold. Heilt sida eg starta med instagram for over 6 år sida og blogg for snart 5 år sida, så har eg delt mine lompemåltider, lompeoppskrifter og sånn seriøst min ekte kjærlighet for lomper. Russenavnet mitt for 5 år sida var LompeLinda, fordi eg åt så mykje lomper, og det blir eg faktisk kalla enda. Så får eg veldig ofte bilde og tilbakemeldinger på at folk har blitt inspirert til å inkludere lomper i kostholdet sitt, og det synes eg sjølvsagt er veldig stas 🙂
Men kva er egentlig greia med lomper? Og er det egentlig så stor forskjell på speltlomper og potetlomper? Kva lomper ete eg? Er lomper sunt? I dette innlegget svarer eg på en del spørsmål eg har fått!
Vi kan starte med kva som er greia med lomper… Grunnen til at eg starta med lomper for 8 år sida, er at eg aldri har vore noko særlig glad i brød. Eg var i en periode der eg var lei av knekkebrød, og prøve meg på lomper for første gang. Lomper for min del er på en måte brødet mitt, rett og slett!
♦ Lomper synes eg virkelig er godt – saftige og smakfulle.
♦ Det er både raskt og enkelt – dei krever ikkje noko tilberedning og lomper finner du på alle dagligvarebutikker. Dei passer også med både salt og søtt pålegg.
♦ Lomper er relativt billig og ikkje minst svært anvendelig – du må ikkje berre ete dei naturelle med pålegg, du kan og lage lompewraps, lompetoast eller andre kreative oppskrifter med lomper (meir om oppskrifter nederst).
Lomper kan virkelig brukast til så mangt, og eg trur nok det er litt av greia med lomper!
Kva lomper ete eg?
Eg er en svært erfaren lompe-etar og etter mange år med ulike merker og typer, så har eg landa på at Buer sine lomper definitivt er dei beste. Eg har så og sei utelukkande ete Buer sine lomper dei siste åra, og når eg får spørsmål fra dåkke om kva lomper eg ete, så svarer er alltid Buer sine. Lompene holder seg ferske, dei kleber ikkje, dei er saftige og står seg lenge etter åpning. Eg synes personlig dei er best på smak og konsistens også. Så det betyr at dette innlegget er skrevet med utgangspunkt i Buer sine speltlomper og potetlomper 🙂
Men ete du speltlomper eller vanlige potetlomper? Dei første åra her på bloggen så hadde eg eit stort fokus på speltlompene. Eg var og veldig opptatt av at lompene eg åt, skulle vere av spelt. Dei seinare åra har eg gått vekk fra dette og poengtera sjelden at det akkurat er speltlomper eg bruka, for eg ete like mykje potetlomper som eg ete speltlomper. Lompene til Buer består av 84% potet. Ca. 16% består då av mjøl. Om dette er speltmjøl eller kveitemjøl har svært lite betydning for næringsinnhold og smak. Fikk du deg en overraskelese no?
Lompene inneholder så og sei like mykje kalorier, karbohydrat, kostfiber, og protein pr. 100 g. Det er minimale forskjeller på næringsinnholdet. 
Det eg er mest opptatt av når eg velger kva lomper eg skal kjøpe, er at dei er ferskast mulig. Jo ferskare lomper, jo bedre er dei. Eg velger ikkje lomper som har vore fryst og tar dei med best dato på. Buer stempler datoen 2 veker etter produksjonsdato, og da er det lett å finne ut kor ferske dei faktisk er. I tillegg så kan eg sjå og kjenne på pakken om lompene har vore fryst før. Eg begynner å bli en real lompekjennar etterkvart 😉 Det betyr altså at eg velger lompene som er ferskast, og sjølvsagt litt etter kva eg skal bruke dei til. Og ja, eg velger fortsatt Buer framfor andre lompemerker.
MEN – om både speltlompene og potetlompene er like ferske, så foretrekker eg speltlomper. Speltlomper er favoritten fordi dei er større, bittelitt tjukkare og hakket saftigare. Eg synes og dei holder seg saftigare lengre. Skal eg derimot kjøpe lomper fordi eg skal bruke det som lompetoast eller lompelasagne for eksempel, så kjøper eg potetlompene – dei er billigare og fungerer like godt 🙂 En pakke Buer poterlomper koster 10-14 kroner på dagligvarebutikken, mens speltlompene er ofte dobbelt så dyre.
Er lomper sunt? Dei aller fleste lompetyper består av ca. 84% potet og resten mjøl. Lomper har eit bra næringsinnhold og er på fleire måter eit sunt og godt alternativ. Ei speltlompe/potetlompe fra Buer inneholder ca 50-60 kalorier, så det er eit relativt kalorilett alternativ også. Til sammenligning har ei brødskive 80-100 kalorier, alt ettersom.
Treng du litt inspirasjon til kva du kan bruke lompene til? Slik ser ofte frukosten mi ut;
Eg går mykje på fjellet både sommar og vinter, og då har eg alltid med med lomper til lunsj. Enten lager eg lompewraps eller så lager eg turfavoritten lompetoast;
Favoritten min er med grønn pesto, ost, masse skinke og litt krydder. Steiker i tørr steikepanne eller i vaffeljern.
Og her er diverse andre kreative oppskrifter med lomper som eg har laga dei siste åra;
Det kan altså brukast til alt fra lasagneplate i lasagne – lompelasagne er en av mine mest populære – til pizzabunn, enchiladas, wraps, quesedillas, lompechips, gratinert lompewraps, tapasruller, tacoskjell, dessertlompe og mykje, mykje meir! Det er berre å søke på enkeltord i søkefeltet så kjem ulike oppskrifter opp 🙂
Og du, vil du lage dine egne, heimelaga lomper – så har eg oppskrift i arkivet♥
Oppskrift finner du HER. Desse er superenkle å lage, og du treng kun 3 ingredienser. Du kan også lage desse glutenfri dersom du må det 🙂
Buer har lenge fått med seg at eg muligens er deira største fan, og inviterte meg på besøk i produksjonslokala i Askim forrige veke. Det var virkelig en drømmedag for LompeLinda og det var så kult å vere der!!
Før eg avslutta vil eg berre poengtere at dette er ikkje skjult reklame for Buer, og eg er på ingen måte sponsa av dei. Eg har kjøpt alle mine lomper sjølv dei siste 8 åra, og at Buer er favorittmerket mitt, har berre vore en ærlig sak heile veien 😉
Dette tok en halv evighet å skrive, så eg håper virkelig at innlegget er nyttig for dåkke, og at dåkke har fått svar på diverse uklarheter og spørsmål 🙂 Ikkje minst så håper eg sjølvsagt at du har fått litt lompeinspirasjon!
Stort smil fra LompeLinda 😉

Hei godtfolk!

Det dukker støtt og stadig opp lompespørsmål på bloggen og mine sosiale kanaler. Som veldig mange veit, så er lomper en stor del av mitt daglige kosthold, og det har det vore i lang tid. Ikkje berre ete eg lompene som dei er med godt pålegg, men eg lager og veldig mange ulike oppskrifter med lomper.

Eg føler nesten det er blitt litt trendy å ete lomper, men eg må faktisk sei at eg er ikkje blitt bitt av denne lompe-trenden, eg kan heller påstå at eg har vore med å starte den. Det er over 8 (!) år sida eg begynte å ete lomper, og sida den tid har det vore en stor del av mitt daglige kosthold. Heilt sida eg starta med instagram for over 6 år sida og blogg for snart 5 år sida, så har eg delt mine lompemåltider, lompeoppskrifter og sånn seriøst min ekte kjærlighet for lomper. Russenavnet mitt for 5 år sida var LompeLinda, fordi eg åt så mykje lomper, og det blir eg faktisk kalla enda. Så får eg veldig ofte bilde og tilbakemeldinger på at folk har blitt inspirert til å inkludere lomper i kostholdet sitt, og det synes eg sjølvsagt er veldig stas 🙂

Men kva er egentlig greia med lomper? Og er det egentlig så stor forskjell på speltlomper og potetlomper? Kva lomper ete eg? Er lomper sunt? I dette innlegget svarer eg på en del spørsmål eg har fått!

Vi kan starte med kva som er greia med lomper…
Grunnen til at eg starta med lomper for 8 år sida, er at eg aldri har vore noko særlig glad i brød. Eg var i en periode der eg var lei av knekkebrød, og prøve meg på lomper for første gang. Lomper for min del er på en måte brødet mitt, rett og slett!

♦ Lomper synes eg virkelig er godt – saftige og smakfulle.

♦ Det er både raskt og enkelt – dei krever ikkje noko tilberedning og lomper finner du på alle dagligvarebutikker. Dei passer også med både salt og søtt pålegg.

♦ Lomper er relativt billig og ikkje minst svært anvendelig – du må ikkje berre ete dei naturelle med pålegg, du kan og lage lompewraps, lompetoast eller andre kreative oppskrifter med lomper (meir om oppskrifter nederst).

Lomper kan virkelig brukast til så mangt, og eg trur nok det er litt av greia med lomper!

Kva lomper ete eg?

Eg er en svært erfaren lompe-etar og etter mange år med ulike merker og typer, så har eg landa på at Buer sine lomper definitivt er dei beste. Eg har så og sei utelukkande ete Buer sine lomper dei siste åra, og når eg får spørsmål fra dåkke om kva lomper eg ete, så svarer er alltid Buer sine. Lompene holder seg ferske, dei kleber ikkje, dei er saftige og står seg lenge etter åpning. Eg synes personlig dei er best på smak og konsistens også. Så det betyr at dette innlegget er skrevet med utgangspunkt i Buer sine speltlomper og potetlomper 🙂

Men ete du speltlomper eller vanlige potetlomper?

Dei første åra her på bloggen så hadde eg eit stort fokus på speltlompene. Eg var og veldig opptatt av at lompene eg åt, skulle vere av spelt. Dei seinare åra har eg gått vekk fra dette og poengtera sjelden at det akkurat er speltlomper eg bruka, for eg ete like mykje potetlomper som eg ete speltlomper. Lompene til Buer består av 84% potet. Ca. 16% består då av mjøl. Om dette er speltmjøl eller kveitemjøl har svært lite betydning for næringsinnhold og smak. Fikk du deg en overraskelese no?


Lompene inneholder så og sei like mykje kalorier, karbohydrat, kostfiber, og protein pr. 100 g. Det er minimale forskjeller på næringsinnholdet. 

Det eg er mest opptatt av når eg velger kva lomper eg skal kjøpe, er at dei er ferskast mulig. Jo ferskare lomper, jo bedre er dei. Eg velger ikkje lomper som har vore fryst og tar dei med best dato på. Buer stempler datoen 2 veker etter produksjonsdato, og da er det lett å finne ut kor ferske dei faktisk er. I tillegg så kan eg sjå og kjenne på pakken om lompene har vore fryst før. Eg begynner å bli en real lompekjennar etterkvart 😉 Det betyr altså at eg velger lompene som er ferskast, og sjølvsagt litt etter kva eg skal bruke dei til. Og ja, eg velger fortsatt Buer framfor andre lompemerker.

MEN – om både speltlompene og potetlompene er like ferske, så foretrekker eg speltlomper. Speltlomper er favoritten fordi dei er større, bittelitt tjukkare og hakket saftigare. Eg synes og dei holder seg saftigare lengre. Skal eg derimot kjøpe lomper fordi eg skal bruke det som lompetoast eller lompelasagne for eksempel, så kjøper eg potetlompene – dei er billigare og fungerer like godt 🙂 En pakke Buer poterlomper koster 10-14 kroner på dagligvarebutikken, mens speltlompene er ofte dobbelt så dyre.

Er lomper sunt?
Dei aller fleste lompetyper består av ca. 84% potet og resten mjøl. Lomper har eit bra næringsinnhold og er på fleire måter eit sunt og godt alternativ. Ei speltlompe/potetlompe fra Buer inneholder ca 50-60 kalorier, så det er eit relativt kalorilett alternativ også. Til sammenligning har ei brødskive 80-100 kalorier, alt ettersom.

Treng du litt inspirasjon til kva du kan bruke lompene til? Slik ser ofte frukosten mi ut;

Eg går mykje på fjellet både sommar og vinter, og då har eg alltid med med lomper til lunsj. Enten lager eg lompewraps eller så lager eg turfavoritten lompetoast;


Favoritten min er med grønn pesto, ost, masse skinke og litt krydder. Steiker i tørr steikepanne eller i vaffeljern.

Og her er diverse andre kreative oppskrifter med lomper som eg har laga dei siste åra;


Det kan altså brukast til alt fra lasagneplate i lasagne – lompelasagne er en av mine mest populære – til pizzabunn, enchiladas, wraps, quesedillas, lompechips, gratinert lompewraps, tapasruller, tacoskjell, dessertlompe og mykje, mykje meir! Det er berre å søke på enkeltord i søkefeltet så kjem ulike oppskrifter opp 🙂

Og du, vil du lage dine egne, heimelaga lomper – så har eg oppskrift i arkivet♥


Oppskrift finner du HER. Desse er superenkle å lage, og du treng kun 3 ingredienser. Du kan også lage desse glutenfri dersom du må det 🙂


Buer har lenge fått med seg at eg muligens er deira største fan, og inviterte meg på besøk i produksjonslokala i Askim forrige veke. Det var virkelig en drømmedag for LompeLinda og det var så kult å vere der!!

Før eg avslutta vil eg berre poengtere at dette er ikkje skjult reklame for Buer, og eg er på ingen måte sponsa av dei. Eg har kjøpt alle mine lomper sjølv dei siste 8 åra, og at Buer er favorittmerket mitt, har berre vore en ærlig sak heile veien 😉

Dette tok en halv evighet å skrive, så eg håper virkelig at innlegget er nyttig for dåkke, og at dåkke har fått svar på diverse uklarheter og spørsmål 🙂 Ikkje minst så håper eg sjølvsagt at du har fått litt lompeinspirasjon!

Stort smil fra LompeLinda 😉

Annonse

8 Kommentarer

K

Karoline

11. oktober 2018

Hei Linda! Så bra og nyttig innlegg 🙂 eg lurte på korleis du oppbevarer lompene etter åpning for at dei skal vere best mulig til neste måltid? Er det best å legge dei i ein plastpose? Og romtemperatur eller kjøleskap?

Linda Stuhaug

12. oktober 2018

Eg har lompene i posen som lompene er i (er jo åpne/lukkefunksjon) – evt. tar heile posen inn i ein ekstra plastpose 🙂 Oppbevarer i brødskuffa 🙂

K

Kate

9. oktober 2018

Nydelig innlegg og innføring av lomper 🙂 Lo litt når jeg leste LompeLinda Forrsten enig med deg,Buer er best

Linda Stuhaug

10. oktober 2018

Haha! Synes det berre er festlig eg 😀

SKRIV EN KOMMENTAR

Nyaste innlegg