Linda Stuhaug

Ananas og mango sorbêt

Ananas og mango sorbêt
Heimelaga, sunn is på 1-2-3!
Denne kjenner mange til i andre varianter, bringebær sorbêt har i to år no våre en stor favoritt. Eg har laga en ny miks med smak av ananas, mango og kokos som berre må deles, kombinasjonen var utrulig god og mektig. Denne passe like godt som mellommåltid, før/etter trening, kveldskos eller dessert!
Uten tilsatt sukker, gluten og melk –
Sukkerfri sorbêt, 1 porsjon 130 g kokosmelk, evt. kesam/yoghurt* 150 g frossen mango og ananas i biter* Søtning etter smak, f.eks sukrinmelis
Miks sammen frukt og kokosmelk til en klumpfri sorbêt med en stavmikser, blender eller foodprosessor, smak til med søtning. Server straks med den toppingen du ønsker!
Her kan man altså mikse frosne bær og frukt etter smak, – bringebær, jordbær, skogsbær, kiwi, banan, mango, ananas eller en blanding mellom fleire frukter og bær er veldig godt. Bruk kokosmelk for melkefri variant eller smak av kokos, mager kesam, yoplait yoghurt med smak, naturellyoghurt eller andre yoghurter du liker. Miks sammen og smak til, så enkelt er det!
Heilt super på varme sommerdager når fristelsen for is kan vere stor, men tilgangen liten. Så har man berre godt av eit sunnere alternativ med frukt og bær innimellom også 😉

Heimelaga, sunn is på 1-2-3!

Denne kjenner mange til i andre varianter, bringebær sorbêt har i to år no våre en stor favoritt. Eg har laga en ny miks med smak av ananas, mango og kokos som berre må deles, kombinasjonen var utrulig god og mektig. Denne passe like godt som mellommåltid, før/etter trening, kveldskos eller dessert!

Uten tilsatt sukker, gluten og melk –

Sukkerfri sorbêt, 1 porsjon
130 g kokosmelk, evt. kesam/yoghurt*
150 g frossen mango og ananas i biter*
Søtning etter smak, f.eks sukrinmelis

Miks sammen frukt og kokosmelk til en klumpfri sorbêt med en stavmikser, blender eller foodprosessor, smak til med søtning. Server straks med den toppingen du ønsker!

Her kan man altså mikse frosne bær og frukt etter smak, – bringebær, jordbær, skogsbær, kiwi, banan, mango, ananas eller en blanding mellom fleire frukter og bær er veldig godt. Bruk kokosmelk for melkefri variant eller smak av kokos, mager kesam, yoplait yoghurt med smak, naturellyoghurt eller andre yoghurter du liker. Miks sammen og smak til, så enkelt er det!

Heilt super på varme sommerdager når fristelsen for is kan vere stor, men tilgangen liten. Så har man berre godt av eit sunnere alternativ med frukt og bær innimellom også 😉

SKRIV EN KOMMENTAR

Nyaste innlegg