Linda Stuhaug

31. august 2015

Bananpannekaker med spinat

Bananpannekaker med spinat
Hei alle sammen!
Det er vell fleire som kjenner til spinatpannekakene som er posta fleire ganger på bloggen. Idag har eg laga dei i en ny variant og velger å kalle dei grønne bananpannekaker! Saftige, fyldige og smakfulle pannekaker (eller lapper om du vil) som er naturlig søte av sødmen fra bananen, fiberrike, mektige og fulle av vitaminer og mineraler!
Spinaten i pannekakerøra gjer pannekakene freshe i fargen, men denne smaker man ikkje. Naturlig sukkerfri, glutenfri og melkefri –
Bananpannekaker med spinat, 1 porsjon 1 moden banan 1 stor neve fersk spinat 1 egg 40 g havregryn/havremel 1 ts bakepulver en klype salt
Kjør alle ingrediensene i en blender eller foodprosessor til en jevn, glatt og grønn pannekakerøre. Juster med væske om det er nødvendig, det skal bli ei fyldig røre. Steik gylne i litt smør eller cocosa, server varme, lune eller kalde!
Server med salt eller søtt pålegg. Kvitost, brunost, frukt, bær, cottage cheese, syltetøy, yoghurt, nøttesmør er noken alternativer.
Passer like godt til frukost, lunsj, enkel middag eller kveldsmat. Håper det smaker!

Hei alle sammen!

Det er vell fleire som kjenner til spinatpannekakene som er posta fleire ganger på bloggen. Idag har eg laga dei i en ny variant og velger å kalle dei grønne bananpannekaker! Saftige, fyldige og smakfulle pannekaker (eller lapper om du vil) som er naturlig søte av sødmen fra bananen, fiberrike, mektige og fulle av vitaminer og mineraler!

Spinaten i pannekakerøra gjer pannekakene freshe i fargen, men denne smaker man ikkje. Naturlig sukkerfri, glutenfri og melkefri –

Bananpannekaker med spinat, 1 porsjon
1 moden banan
1 stor neve fersk spinat
1 egg
40 g havregryn/havremel
1 ts bakepulver
en klype salt

Kjør alle ingrediensene i en blender eller foodprosessor til en jevn, glatt og grønn pannekakerøre. Juster med væske om det er nødvendig, det skal bli ei fyldig røre. Steik gylne i litt smør eller cocosa, server varme, lune eller kalde!

Server med salt eller søtt pålegg. Kvitost, brunost, frukt, bær, cottage cheese, syltetøy, yoghurt, nøttesmør er noken alternativer.

Passer like godt til frukost, lunsj, enkel middag eller kveldsmat. Håper det smaker!

SKRIV EN KOMMENTAR

Nyaste innlegg