Linda Stuhaug

5. juni 2013

Dagens lunsjboks + tips til en komplett salat

Dagens lunsjboks + tips til en komplett salat
I dagens lunsjboks brukte eg rester fra gårsdagens middag, fylt kyllingfilet
Grønn salat, gul og oransje paprika, cherrytomater, agurk, ananas, rødløk, fylt kyllingfilet og fetaost ?
Det er ikkje så masse som skal til for å lage en næringsrik, fargerik og fresh lunsj. Gjer som meg – lag opp ektra porsjoner med proteinkilder, og lag nytt tilbehør for variasjonen sin del til lunsj neste dag. Bruk grønnsaker i alle farger, det gir masse antioksidanter, fiber, det metter, du får fleire smaker samla. En god proteinkilde, fettkilde og gjerne karbohydratkilde gjer måltidet komplett, en salat er så masse meir enn enn "berre salat" 🙂
Forslag til proteinkilde Skinke, roastbeef, kyllingfilet, finrevet kylling, egg, stekte svinestrimler/ biffstrimler, ost, tunfisk, laks – både filet, varmrøkt og kaldrøkt, reker, scampi, bogskinke, cottagecheese og magerkesam, tacostekt karbonadedeig, fajitasstekt kyllingfilet, rester fra middagen.
Forslag til fettkilde Ost, egg, fetaost, avokado, nøtter og kjerner, en god olivenolje, dressing, pesto, bacon, oliven, soltørka tomater.
Forslag til karbohydratkilde Grov pasta, ris, bønner, speltlomper eller grovt brød på sida, frisk frukt, kikerter, linser.
Servert med mager kesam og en god dose krydder – fantastisk ?
Håper du fikk noken tips til kva din neste salat kan bestå av! Variasjonen er uendelig, kombiner dine favoritter, og få en smaksopplevelse 🙂
KVA INNHOLDER DIN YNDLINGSSALAT? PLEIER DU Å LAGE DEG SALAT TIL LUNSJ?


I dagens lunsjboks brukte eg rester fra gårsdagens middag, fylt kyllingfilet


Grønn salat, gul og oransje paprika, cherrytomater, agurk, ananas, rødløk, fylt kyllingfilet og fetaost ?

Det er ikkje så masse som skal til for å lage en næringsrik, fargerik og fresh lunsj. Gjer som meg – lag opp ektra porsjoner med proteinkilder, og lag nytt tilbehør for variasjonen sin del til lunsj neste dag. Bruk grønnsaker i alle farger, det gir masse antioksidanter, fiber, det metter, du får fleire smaker samla. En god proteinkilde, fettkilde og gjerne karbohydratkilde gjer måltidet komplett, en salat er så masse meir enn enn "berre salat" 🙂

Forslag til proteinkilde
Skinke, roastbeef, kyllingfilet, finrevet kylling, egg, stekte svinestrimler/ biffstrimler, ost, tunfisk, laks – både filet, varmrøkt og kaldrøkt, reker, scampi, bogskinke, cottagecheese og magerkesam, tacostekt karbonadedeig, fajitasstekt kyllingfilet, rester fra middagen.

Forslag til fettkilde
Ost, egg, fetaost, avokado, nøtter og kjerner, en god olivenolje, dressing, pesto, bacon, oliven, soltørka tomater.

Forslag til karbohydratkilde
Grov pasta, ris, bønner, speltlomper eller grovt brød på sida, frisk frukt, kikerter, linser.


Servert med mager kesam og en god dose krydder – fantastisk ?

Håper du fikk noken tips til kva din neste salat kan bestå av! Variasjonen er uendelig, kombiner dine favoritter, og få en smaksopplevelse 🙂

KVA INNHOLDER DIN YNDLINGSSALAT?
PLEIER DU Å LAGE DEG SALAT TIL LUNSJ?

SKRIV EN KOMMENTAR

Nyaste innlegg