Linda Stuhaug

Naturlig og sukkerfritt eple- og jordbærsyltetøy

Naturlig og sukkerfritt eple- og jordbærsyltetøy
Eg håper dere har fylt opp fryseren med norske bær fra sommeren! Fryseren heime er full av norske jordbær, bringebær, sjølvplukka blåbær og multer. Eg har såpass masse at eg klarer meg fint eit år framover (håper eg!), så eg både kan bake kaker, lage desserter, syltetøy, smoothier og andre herligheter. No som det er sesong for verdens beste epler må dei selfølgelig brukes, og forrige veke lagde eg eit nydelig eple- og jordbærsyltetøy.
Tidligare har laga fleire innlegg med oppskrift på sukkerfritt syltetøy uten tilsetningsstoffer, eit av dei finner du HER. Idag kommer eg med en ny variant, for dei norske, syrlige eplene er fulle av eit stoff som heiter pektin – som fungerer som stivelse. Derfor er det ikkje nødvendig med tjukningsmiddel i sylta for at den skal bli fyldig og god!
Eple- og jordbærsyltetøy 250 frosne, norske jordbær 100-200 g eplebiter, norske Søtning etter smak, eg brukte 40 g sukrin+
Skrell eplene, del i biter og ha i en liten kjele sammen med frosne jordbær og litt søtning. Varm opp på middels varme, bærene vil slippe væske og etterkvart blir dei heilt møre. Rør godt , ønsker du eit klumpfritt syltetøy kan du mose blandinga med stavmikser. Kok opp og smak til med evt. meir søtning. Avkjøl, oppbevar i glasskrukke i kjøleskap.
Det er først når syltetøyet får stått noken timer og avkjølt seg at det tjukner og blir fyldigere.
Juster mengden epler etter kor masse eplesmak du ønsker. Eg brukte 100 g, men kunne gjerne brukt meir – for syltetøyet smakte mest jordbær. Både dei norske jordbærene og eplene er ulike når det kommer til kor sure/søte dei er, så mengden søtning vil variere veldig. Vi er også forskjellige når det kommer til smak, noken liker det veldig søtt, andre liker det småsyrlig! Bruk gjerne sukrinmelis, stevia, sukrin gold eller andre søtninger framfor sukrin+, men helst ikkje vanlig sukrin.
Syltetøyet kan naturligvis bruker til der man alltid bruker syltetøy! Hos meg er det en slager på sunne vafler ? proteinrike pannekaker ? som topping på havregrøt eller overnight oats ? som topping på cottage cheese med friske bær ? saus på små, enkle kvardagsdesserter – som f.eks sukkerfri, ekte vaniljepudding.
Superenkelt og utrulig godt! Neste prosjekt blir eplesyltetøy, det har eg egentlig ikkje spist så masse av, så eg er spent på korleis det blir 🙂
Pleier du å lage ditt eget syltetøy?

Eg håper dere har fylt opp fryseren med norske bær fra sommeren!
Fryseren heime er full av norske jordbær, bringebær, sjølvplukka blåbær og multer. Eg har såpass masse at eg klarer meg fint eit år framover (håper eg!), så eg både kan bake kaker, lage desserter, syltetøy, smoothier og andre herligheter. No som det er sesong for verdens beste epler må dei selfølgelig brukes, og forrige veke lagde eg eit nydelig eple- og jordbærsyltetøy.

Tidligare har laga fleire innlegg med oppskrift på sukkerfritt syltetøy uten tilsetningsstoffer, eit av dei finner du HER. Idag kommer eg med en ny variant, for dei norske, syrlige eplene er fulle av eit stoff som heiter pektin – som fungerer som stivelse. Derfor er det ikkje nødvendig med tjukningsmiddel i sylta for at den skal bli fyldig og god!

Eple- og jordbærsyltetøy
250 frosne, norske jordbær
100-200 g eplebiter, norske
Søtning etter smak, eg brukte 40 g sukrin+

Skrell eplene, del i biter og ha i en liten kjele sammen med frosne jordbær og litt søtning. Varm opp på middels varme, bærene vil slippe væske og etterkvart blir dei heilt møre. Rør godt , ønsker du eit klumpfritt syltetøy kan du mose blandinga med stavmikser. Kok opp og smak til med evt. meir søtning. Avkjøl, oppbevar i glasskrukke i kjøleskap.

Det er først når syltetøyet får stått noken timer og avkjølt seg at det tjukner og blir fyldigere.



Juster mengden epler etter kor masse eplesmak du ønsker. Eg brukte 100 g, men kunne gjerne brukt meir – for syltetøyet smakte mest jordbær. Både dei norske jordbærene og eplene er ulike når det kommer til kor sure/søte dei er, så mengden søtning vil variere veldig. Vi er også forskjellige når det kommer til smak, noken liker det veldig søtt, andre liker det småsyrlig! Bruk gjerne sukrinmelis, stevia, sukrin gold eller andre søtninger framfor sukrin+, men helst ikkje vanlig sukrin.

Syltetøyet kan naturligvis bruker til der man alltid bruker syltetøy!
Hos meg er det en slager på sunne vafler ? proteinrike pannekaker ? som topping på havregrøt eller overnight oats ? som topping på cottage cheese med friske bær ? saus på små, enkle kvardagsdesserter – som f.eks sukkerfri, ekte vaniljepudding.

Superenkelt og utrulig godt!
Neste prosjekt blir eplesyltetøy, det har eg egentlig ikkje spist så masse av, så eg er spent på korleis det blir 🙂

Pleier du å lage ditt eget syltetøy?

SKRIV EN KOMMENTAR

Nyaste innlegg