Linda Stuhaug

Yoghurtis med bringebær og mango

Yoghurtis med bringebær og mango
God solskinnstorsdag!
Kva smaker vell bedre enn ei skål med is på varme dager? Yoghurtis / sorbêt av ulike typer frukt og bær lager eg gjennom heile året, men naturligvis litt oftare når det sol og varmt i lufta. Ei slik skål er heilt topp som eit sunt og smakfullt alternativ til is, og muligheten for variasjon er stor.
Idag har eg yoghurtis med smak av bringebær og mango til dere, lages på 2 minutter med kun 3-4 ingredienser, og som alltid uten tilsatt sukker:
Yoghurtis med bringebær og mango, 1 stor posjon 140 g yoghurt / kesam 100 g frosne bringebær 60 g frossen mango søtning etter smak, f.eks sukrinmelis
Kjør ingrediensene med en stavmikser, blender eller foodprosessor til en klumpfri yoghurtis. Smak til med søtning og server straks, gjerne med litt ekstra topping. Eg bruker ofte nøtter for ekstra crunch, smak og sunt fett!
Her kan man altså mikse frosne bær og frukt etter smak og lage sin egen variant av yoghurtisen. Bruk mager kesam, yoplait yoghurt med smak, naturellyoghurt eller andre yoghurter du liker. Smak til med pulverisert søtning, eg pleier å bruke stevia og/ eller sukrinmelis.
Psst! må du ha eit melkefritt alternativ til yoghurt er kokosmelk eller kokoskrem heilt topp å bruke!
Nyt med den beste samvittighet – til mellommåltid, før/etter trening, dessert, kos eller berre som avkjølingsmetode i den varme sola 🙂

God solskinnstorsdag!

Kva smaker vell bedre enn ei skål med is på varme dager? Yoghurtis / sorbêt av ulike typer frukt og bær lager eg gjennom heile året, men naturligvis litt oftare når det sol og varmt i lufta. Ei slik skål er heilt topp som eit sunt og smakfullt alternativ til is, og muligheten for variasjon er stor.

Idag har eg yoghurtis med smak av bringebær og mango til dere, lages på 2 minutter med kun 3-4 ingredienser, og som alltid uten tilsatt sukker:


Yoghurtis med bringebær og mango, 1 stor posjon
140 g yoghurt / kesam
100 g frosne bringebær
60 g frossen mango
søtning etter smak, f.eks sukrinmelis

Kjør ingrediensene med en stavmikser, blender eller foodprosessor til en klumpfri yoghurtis. Smak til med søtning og server straks, gjerne med litt ekstra topping. Eg bruker ofte nøtter for ekstra crunch, smak og sunt fett!

Her kan man altså mikse frosne bær og frukt etter smak og lage sin egen variant av yoghurtisen. Bruk mager kesam, yoplait yoghurt med smak, naturellyoghurt eller andre yoghurter du liker. Smak til med pulverisert søtning, eg pleier å bruke stevia og/ eller sukrinmelis.

Psst! må du ha eit melkefritt alternativ til yoghurt er kokosmelk eller kokoskrem heilt topp å bruke!


Nyt med den beste samvittighet – til mellommåltid, før/etter trening, dessert, kos eller berre som avkjølingsmetode i den varme sola 🙂

SKRIV EN KOMMENTAR

Nyaste innlegg