Linda Stuhaug

2. juni 2014

Kikertomelett – sunn, rask og enkel middag

Kikertomelett – sunn, rask og enkel middag
God Mandag alle sammen! Enda en solskinnsdag her på Vestlandet – noke så fantastisk! På dager som dette har man gjerne ikkje lyst å stå inne lenge å lage middag, så derfor kommer eg med ett utrulig enkelt, raskt og sunt middagstips denne Kjøttfri Mandagen. Omelett smaker jo like godt til frukost som lunsj, middag og kveldsmat, og det er nettopp dette som står på menyen idag:
Kikertomelett med grønnsaker –
Kikertomelett, 1 porsjon 2-3 egg Kikerter Valgfrie grønnsaker Krydder etter smak
Visp sammen egg med krydder og grønnsaker, og hell blandinga over steikepanna. Topp det heile med kikerter før du steiker på middels varme til eggene har satt seg. Topp gjerne med ost om du ønsker det, eller som meg: den fantastiske næringsgjæra!
Av krydder brukte eg salt, pepper, chilli og kvitløk, og av grønnsaker brukte eg spinat, paprika og rødløk. Mange gode smaker ?
Det er superingrediensen næringsgjær som er den pulveriserte toppingen på omeletten. Du kan lese meir om næringsgjær i DETTE innlegget!
~ Servert med agurk, tomater og mango ~
Det er faktisk første gangen eg har brukt kikerter i omeletten, og det var utrulig godt og anbefales å prøve om du liker kikerter! Det gjer også omeletten enda meir næringsrik, mektig og mettande 🙂
Ha en super dag, alle sammen!

God Mandag alle sammen!
Enda en solskinnsdag her på Vestlandet – noke så fantastisk! På dager som dette har man gjerne ikkje lyst å stå inne lenge å lage middag, så derfor kommer eg med ett utrulig enkelt, raskt og sunt middagstips denne Kjøttfri Mandagen. Omelett smaker jo like godt til frukost som lunsj, middag og kveldsmat, og det er nettopp dette som står på menyen idag:

Kikertomelett med grønnsaker –

Kikertomelett, 1 porsjon
2-3 egg
Kikerter
Valgfrie grønnsaker
Krydder etter smak

Visp sammen egg med krydder og grønnsaker, og hell blandinga over steikepanna. Topp det heile med kikerter før du steiker på middels varme til eggene har satt seg. Topp gjerne med ost om du ønsker det, eller som meg: den fantastiske næringsgjæra!

Av krydder brukte eg salt, pepper, chilli og kvitløk, og av grønnsaker brukte eg spinat, paprika og rødløk. Mange gode smaker ?

Det er superingrediensen næringsgjær som er den pulveriserte toppingen på omeletten. Du kan lese meir om næringsgjær i DETTE innlegget!

~ Servert med agurk, tomater og mango ~

Det er faktisk første gangen eg har brukt kikerter i omeletten, og det var utrulig godt og anbefales å prøve om du liker kikerter!
Det gjer også omeletten enda meir næringsrik, mektig og mettande 🙂

Ha en super dag, alle sammen!


Annonse

SKRIV EN KOMMENTAR

Nyaste innlegg