Linda Stuhaug

9. november 2016

Mine beste sunnhetstips!

Mine beste sunnhetstips!
Heisann!
Helse, kosthold og trening er jo min største lidenskap og eg så glad eg kan formidle de via bloggen til dere. Som mange av dere veit har eg en Personlig Trener utdannelse, og eg holder på med en bachelor i ernæring. Min lidenskap skal bli mitt levebrød – eg lærer noko nytt kvar dag og er så sulten på meir! Ernæring er så innimari spennande og det er eit fag man ALDRI blir utlært i.
I dagens innlegg deler eg mine beste sunnhetstips. Eg kunne absolutt tatt med mange fleire punkt, men for å gjere det lettlest og overkommelig starter vi her. Dette er altså åtte av mine beste sunnhetstips for god helse – kort og konkret!
Håper dere liker innlegget:
Drikk nok vatn, og bruk vatn som tørstedrikk! Vatn er nødvendig for å opprettholde normale kroppsfunksjoner og opprettholde væskebalansen i kroppen. Vatn er gratis, tilgjengelig og dekker kroppens behov uten å bidra med «tomme kalorier». Vi er alle individuelle og har ulike behov for inntak av vatn, men eit generelt tips er minimum 2 liter for ungdom og voksne.
*
Øk kvardagsaktiviteten! Kvardagsaktiviteten er svært undervurdert! Det fremmer god helse, gir overskudd, høgare forbrenning og er eit viktig og veldokumentert virkemiddel i forebygging og behandling av ulike diagnoser og tilstander. Grunnen til at eg ikkje skriver trening framfor kvardagsaktivitet, er fordi kvardagsaktivitet er noko dei aller fleste har forbedringspotensiele på. For dei som ikkje kan fordra trening, er kvardagsaktiviteten utrulig viktig, og det trenger ikkje være så avansert. Her er nokre tips:
– Gå når du har tid og mulighet. Til butikken, skule eller jobb, til venninna som bur 2 kilometer unna, hopp av bussen litt før du må. La bilen stå med andre ord! – Ta alltid trappa framfor heisen. Eit irriterande råd? Kanskje det, men i det lange løp utgjer det enormt mange trappetrinn. – Leik med barna! No nærmer vinteren seg, og det er perfekt mulighet for å bli med barna ut i akebakken på ettermiddagen. – Ta deg en tur! 30-60 minutter rask gange daglig utgjer mange minutter iløpet av ei veke. Få med deg venninna, hunden, naboen eller kjæresten.
Får man også inn eit par treningsøkter i veka, så kan det være svært betydningsfullt i lengden.
*
Spis fargerikt – jo fleire, jo bedre! Frukt, bær og grønnsaker er matvarer rike på vitaminer, mineraler og fiber som har en rekke helsefordeler, i tillegg til å beskytte mot livsstilssjukdommer som kreft, diabetes type 2, hjerte- og karsjukdom og overvekt/fedme. Jo fleire farger du spiser, jo breiare spekter av vitaminer og mineraler får du! Lur inn grønnsaker i minst 2 av dagens måltider og spis frukt og grønnsaker til mellomåltid, så kommer du langt.
Lag maten din sjølv… Så veit du kva du får i deg! Halv- og heilfabrikata inneholder så masse tull at man nesten må holde pusten når man leser innholdsfortegnelsen. Store mengder salt, sukker, tilsetningsstoffer, konseveringsmiddel også vidare i lange baner. Det er ikkje dette som tilfører kroppen næring! Selfølgelig er det heilt OK å bruke det innimellom, det kan eg innrømme at eg sjølv gjer, men å basere middagen dag ut og dag inn på Toro tilfører man kroppen ekstremt mykje unødvendig.
*
Kutt ned på brødmaten! Ola Nordmann spiser brødmat til 3/4 måltider daglig, gjennom heile året. Mange velger det billigaste og enklaste alternativet på butikken, nemlig typisk kneipbrød. Kva tilfører det kroppen av næring? Nesten ingenting! For å få variasjon i kosten og tilføre den nok og riktig næring, kan man komme langt ved å bytte ut 1-2 brødmåltider med andre alternativer. Frukost, lunsj og kveldsmat kan like gjerne bestå av havregrøt, kjøleskapsgrøt, smoothie, heimelaga knekkebrød med masse deilig pålegg, grove pannekaker, heimelaga grovt brød/rundstykker, omelett også vidare.
Ha alltid en proteinkilde i måltidet ditt! Proteiner er involvert i dei aller fleste prosessane i kroppen vår og har mange ulike funksjoner. Det er kroppens primære byggestein og er nødvendig for oppbygning av celler og en rekke metabolske prosesser i kroppen. Proteiner har en stor termisk effekt, det vil sei kor mykje energi som kreves for å fordøye og metabolisere næringsstoffet. Det gir god metthetsfølelse og bidrar til eit stabilt blodsukker, så alle måltidene burde bestå av en eller fleire proteinkilder. Kjøtt, fisk, kylling, egg, cottage cheese, yoghurt, belgfrukt, skinkepålegg og ulike oster er eksempel på gode proteinkilder.
*
Sørg for å få i deg omega-3! Kroppen trenger tilførsel av essensielle fettsyrer den ikkje kan produsere sjølv, og må derfor tilføres gjennom kosten. Omega 3 er en av desse fettsyrene, og er ekstremt viktig for å beskytte samtlige celler i kroppen, gjenopprette og opprettholde normal kroppsfunksjon og hjernefunksjon. Omega 3 bidrar også til å bekjempe betennelser i kroppen, opprettholde eit normalt syn, forebygge hjerte- og karsjukdom, dempe muskel- og leddsmerter, opprettholde normalt blodtrykk også videre.
*
KOM DEG UT! Eg kan ikkje la være å ta med dette rådet om å komme seg ut. Om det berre er å gå en liten tur, sette seg ut på balkongen eller ha timesvis ute i frisk luft vil det for dei aller fleste ha en positiv effekt på kropp, humør, energinivå, overskudd, konsentrasjon med meir. Etter en lang og krevande dag på jobb er ikkje det alltid riktig å slenge seg på sofaen resten av kvelden. Kom deg ut og merk dei positive effektene sjølv! Slå gjerne sammen punktet med kvardagsaktivitet og gå til og fra jobb, eller ta treningsøkta utendørs, sommar som vinter.
Som sagt, det er mange fleire punkt og råd som er viktige, dette er kun åtte av mange.
Fortell meg i kommentarfeltet DITT beste sunnhets/helsetips! La oss inspirere kvarandre 🙂
*

Heisann!

Helse, kosthold og trening er jo min største lidenskap og eg så glad eg kan formidle de via bloggen til dere. Som mange av dere veit har eg en Personlig Trener utdannelse, og eg holder på med en bachelor i ernæring. Min lidenskap skal bli mitt levebrød – eg lærer noko nytt kvar dag og er så sulten på meir! Ernæring er så innimari spennande og det er eit fag man ALDRI blir utlært i.

I dagens innlegg deler eg mine beste sunnhetstips. Eg kunne absolutt tatt med mange fleire punkt, men for å gjere det lettlest og overkommelig starter vi her. Dette er altså åtte av mine beste sunnhetstips for god helse – kort og konkret!

Håper dere liker innlegget:

Drikk nok vatn, og bruk vatn som tørstedrikk!
Vatn er nødvendig for å opprettholde normale kroppsfunksjoner og opprettholde væskebalansen i kroppen. Vatn er gratis, tilgjengelig og dekker kroppens behov uten å bidra med «tomme kalorier». Vi er alle individuelle og har ulike behov for inntak av vatn, men eit generelt tips er minimum 2 liter for ungdom og voksne.

*

Øk kvardagsaktiviteten!
Kvardagsaktiviteten er svært undervurdert! Det fremmer god helse, gir overskudd, høgare forbrenning og er eit viktig og veldokumentert virkemiddel i forebygging og behandling av ulike diagnoser og tilstander. Grunnen til at eg ikkje skriver trening framfor kvardagsaktivitet, er fordi kvardagsaktivitet er noko dei aller fleste har forbedringspotensiele på. For dei som ikkje kan fordra trening, er kvardagsaktiviteten utrulig viktig, og det trenger ikkje være så avansert. Her er nokre tips:

– Gå når du har tid og mulighet. Til butikken, skule eller jobb, til venninna som bur 2 kilometer unna, hopp av bussen litt før du må. La bilen stå med andre ord!
– Ta alltid trappa framfor heisen. Eit irriterande råd? Kanskje det, men i det lange løp utgjer det enormt mange trappetrinn.
– Leik med barna! No nærmer vinteren seg, og det er perfekt mulighet for å bli med barna ut i akebakken på ettermiddagen.
– Ta deg en tur! 30-60 minutter rask gange daglig utgjer mange minutter iløpet av ei veke. Få med deg venninna, hunden, naboen eller kjæresten.

Får man også inn eit par treningsøkter i veka, så kan det være svært betydningsfullt i lengden.

*

Spis fargerikt – jo fleire, jo bedre!
Frukt, bær og grønnsaker er matvarer rike på vitaminer, mineraler og fiber som har en rekke helsefordeler, i tillegg til å beskytte mot livsstilssjukdommer som kreft, diabetes type 2, hjerte- og karsjukdom og overvekt/fedme. Jo fleire farger du spiser, jo breiare spekter av vitaminer og mineraler får du! Lur inn grønnsaker i minst 2 av dagens måltider og spis frukt og grønnsaker til mellomåltid, så kommer du langt.

Lag maten din sjølv…
Så veit du kva du får i deg! Halv- og heilfabrikata inneholder så masse tull at man nesten må holde pusten når man leser innholdsfortegnelsen. Store mengder salt, sukker, tilsetningsstoffer, konseveringsmiddel også vidare i lange baner. Det er ikkje dette som tilfører kroppen næring! Selfølgelig er det heilt OK å bruke det innimellom, det kan eg innrømme at eg sjølv gjer, men å basere middagen dag ut og dag inn på Toro tilfører man kroppen ekstremt mykje unødvendig.

*

Kutt ned på brødmaten!
Ola Nordmann spiser brødmat til 3/4 måltider daglig, gjennom heile året. Mange velger det billigaste og enklaste alternativet på butikken, nemlig typisk kneipbrød. Kva tilfører det kroppen av næring? Nesten ingenting! For å få variasjon i kosten og tilføre den nok og riktig næring, kan man komme langt ved å bytte ut 1-2 brødmåltider med andre alternativer. Frukost, lunsj og kveldsmat kan like gjerne bestå av havregrøt, kjøleskapsgrøt, smoothie, heimelaga knekkebrød med masse deilig pålegg, grove pannekaker, heimelaga grovt brød/rundstykker, omelett også vidare.

Ha alltid en proteinkilde i måltidet ditt!
Proteiner er involvert i dei aller fleste prosessane i kroppen vår og har mange ulike funksjoner. Det er kroppens primære byggestein og er nødvendig for oppbygning av celler og en rekke metabolske prosesser i kroppen. Proteiner har en stor termisk effekt, det vil sei kor mykje energi som kreves for å fordøye og metabolisere næringsstoffet. Det gir god metthetsfølelse og bidrar til eit stabilt blodsukker, så alle måltidene burde bestå av en eller fleire proteinkilder. Kjøtt, fisk, kylling, egg, cottage cheese, yoghurt, belgfrukt, skinkepålegg og ulike oster er eksempel på gode proteinkilder.

*

Sørg for å få i deg omega-3!
Kroppen trenger tilførsel av essensielle fettsyrer den ikkje kan produsere sjølv, og må derfor tilføres gjennom kosten. Omega 3 er en av desse fettsyrene, og er ekstremt viktig for å beskytte samtlige celler i kroppen, gjenopprette og opprettholde normal kroppsfunksjon og hjernefunksjon. Omega 3 bidrar også til å bekjempe betennelser i kroppen, opprettholde eit normalt syn, forebygge hjerte- og karsjukdom, dempe muskel- og leddsmerter, opprettholde normalt blodtrykk også videre.

*

KOM DEG UT!
Eg kan ikkje la være å ta med dette rådet om å komme seg ut. Om det berre er å gå en liten tur, sette seg ut på balkongen eller ha timesvis ute i frisk luft vil det for dei aller fleste ha en positiv effekt på kropp, humør, energinivå, overskudd, konsentrasjon med meir. Etter en lang og krevande dag på jobb er ikkje det alltid riktig å slenge seg på sofaen resten av kvelden. Kom deg ut og merk dei positive effektene sjølv! Slå gjerne sammen punktet med kvardagsaktivitet og gå til og fra jobb, eller ta treningsøkta utendørs, sommar som vinter.

Som sagt, det er mange fleire punkt og råd som er viktige, dette er kun åtte av mange.

Fortell meg i kommentarfeltet DITT beste sunnhets/helsetips!
La oss inspirere kvarandre 🙂

*

Annonse

2 Kommentarer

M

Marte

1. september 2019

Hei. Flott side. Marte alseen

Linda Stuhaug

2. september 2019

Tusen takk Marte 🙂

SKRIV EN KOMMENTAR

Nyaste innlegg