Linda Stuhaug

25. januar 2017

Får du søtsug om kvelden?

Får du søtsug om kvelden?
Ut på ettermiddagen eller kvelden er det mange som kjenner søtsuget komme snikande… Sjølv om man er god og mett etter middagen, så er man ikkje tilfredsstilt og har lyst på noko søtt. Kanskje du kjenner deg igjen?
Kvifor får du søtsug, og kva kan du gjere for å unngå det?
Det kan vere mange grunner til at søtsuget – eller eventuelt at man føler seg fysen på noko – kommer når man har falt til ro etter en lang dag på farten. Er dette eit problem over en lengre periode er det ofte eit tegn på at noko ikkje er som det skal, enten det er knytta til psykiske følelser eller fysiologiske behov. Her har eg tatt for meg 4 typiske grunner for at søtsuget kommer snikande dag etter dag. Kanskje en av desse passer deg, kanskje ikkje. Det er likevell verdt å tenke over, uansett om det er snakk om lengre tidsperiode eller en dag iblant!
Å lage noko sunn snacks kan redde deg på dei dagane søtsuget er størst, men du ikkje vil tilføre kroppen sukker. Både salte og sukkerfri, søte oppskrifter finner du i arkivet HER.
Du får for lite søvn. Her er det nok mange som har erfaringer. Etter ei natt med dårlig eller lite søvn har man ofte mangel på overskudd og energi, og føler eit større behov for mat og søtsaker. Twisten på kontoret blei fortært før kaffepause klokka 10, to middagsporsjoner blei til tre og fristelsen for dei nystekte sjokoladebollene på Narvesen blei for stor. Dette er ikkje problematisk om det skjer en gang i blant, men har man kronisk søvnmangel kan dette være årsaken til det konstante søtsuget.
Vi er alle ulike og har forskjellig søvnmønster og søvnbehov, men 7-9 timer kvalitetssøvn er nødvendig for mange. Prøv deg fram og finn ut kor mykje søvn du krever for å våkne utkvilt med energi og overskudd gjennom dagen!
Du spiser ikkje nok mat. Ligger kroppen din i stort kaloriunderskudd fordi du har spist for lite tidlig på dagen, skriker den etter energi. Da er det meir mat den trenger, men dette kan forveksles med søtsug, fordi sukker gir rask energi til kropp og hjerne. Hopper du over måltider, faster for lenge mellom måltider eller rett og slett ikkje får i deg nok næring til måltidene tidlig på dagen, kan dette være årsaken til at du konstant får eit søtsug på ettermiddag/kveld.
Spis deg god og mett med riktig næring til kvart måltid. 3-4 hovedmåltider daglig synes mange er passelig, gjerne med 1-2 mellommåltider innimellom. Veit du at det går lang tid mellom frukost og lunsj, ta med deg eit mellommåltid du kan spise så du unngår for lang faste og lavt blodsukker. Ikkje tenkt så komplisert, du kommer langt med en frukt og god neve nøtter! Får du i deg nok og variert mat gjennom heile dagen med balanserte måltider, så vil ikkje kroppen ha det økte behovet for tom energi.
Ta alltid med deg en næringsrik matpakke, så er du sikra god energi midt på dagen. Les gjerne innlegget mitt 15 sunne, enkle tips til lunsj og matpakker HER.
Måltidene dine er ubalanserte. Sjølv om du får i deg nok energi daglig, så kan problemet ligge i typen matvarer og fordeling av makronæringsstoffene protein, fett og karbohydrater. Eit gjentakande problem hos mange når det gjelder ubalanserte måltider, er at de spiser lite fett og mykje raske karbohydrater til måltidene. Dette gir høgt blodsukker, økt insulinproduksjon og deretter stort fall i blodsukkernivået, som utløyser sult og søtsug. For andre kan det være omvendt, spesielt for dei som trener mykje, men spiser for lite karbohydrat i forhold til aktivitetsnivå. Vi tåler karbohydrater ekstremt ulikt, så her må man prøve og feile for å finne ut kva man trives med!
Balanser måltidene dine med en kombinasjon av lavglykemiske karbohydrater, gode proteiner og sunt fett. Då holder du blodsukkeret stabilt, magen mett og konsentrasjonen på plass. Enkle grep kan utgjere en stor forskjell: rør ut eit egg i havregrøten om morningen, spis en neve nøtter eller proteinrik yoghurt til frukten og gjer litt om på tallerken din til middagen. Kanskje kroppen din trives bedre med mindre ris, meir protein, grønnsaker og sunne fettkilder?
Havregrøt med egg finner du oppskrift/framgangsmetode på HER.
Du er stressa, sliten eller har andre emosjonelle behov. Det er ikkje uvanlig å få søtsug som en reaksjon på stress, uro eller andre ubalanser i kroppen, men det er kanskje ikkje like enkelt å innrømme for seg sjølv at man spiser søtt fordi det er knytta til psykiske følelser. Er du nedfor? Har du familiære problemer? Er det mykje å gjere på jobben? Har du mange utfordringer i kvardagen som går ut over livskvaliteten din?
Vær ærlig mot deg sjølv og kartlegg din egen helse og livskvalitet. Kanskje det er på tide å gjere endringer i livet, endre livsstilen eller finne en stressmestringsmetode som fungerer for deg. Det kan være så enkelt som å tilbringe meir tid utendørs, være fysisk aktiv eller omgås med personer som gir deg ro og energi.
Sliter du med søtsug, gå gjennom desse fire punktene og tenk nøye gjennom korleis dagane og livet ditt er. Kjenner du deg igjen kan små grep utgjere en stor forskjell, og kanskje du blir kvitt det konstante søtsuget som kommer snikande på kvelden, og klarer å slippe tankane vekk fra sjokoladen 🙂 Vi er der alle en gang innimellom, eg holder eg på med eit oppfølgingsinnlegg med mine beste tips mot søtsug for dei som vil unngå sjokoladesmellen en tirsdagskveld når søtsuget plutselig melder sin ankomst…
Del gjerne egne erfaringer om søtsug. Er det eit problem i din kvardag? Har du klart å finne grunnen for ditt søtsug? Kva gjer du når søtsuget kommer?
Håper å høre fra dere!

Ut på ettermiddagen eller kvelden er det mange som kjenner søtsuget komme snikande… Sjølv om man er god og mett etter middagen, så er man ikkje tilfredsstilt og har lyst på noko søtt. Kanskje du kjenner deg igjen?

Kvifor får du søtsug, og kva kan du gjere for å unngå det?

Det kan vere mange grunner til at søtsuget – eller eventuelt at man føler seg fysen på noko – kommer når man har falt til ro etter en lang dag på farten. Er dette eit problem over en lengre periode er det ofte eit tegn på at noko ikkje er som det skal, enten det er knytta til psykiske følelser eller fysiologiske behov. Her har eg tatt for meg 4 typiske grunner for at søtsuget kommer snikande dag etter dag. Kanskje en av desse passer deg, kanskje ikkje. Det er likevell verdt å tenke over, uansett om det er snakk om lengre tidsperiode eller en dag iblant!


Å lage noko sunn snacks kan redde deg på dei dagane søtsuget er størst, men du ikkje vil tilføre kroppen sukker. Både salte og sukkerfri, søte oppskrifter finner du i arkivet HER.

Du får for lite søvn.
Her er det nok mange som har erfaringer. Etter ei natt med dårlig eller lite søvn har man ofte mangel på overskudd og energi, og føler eit større behov for mat og søtsaker. Twisten på kontoret blei fortært før kaffepause klokka 10, to middagsporsjoner blei til tre og fristelsen for dei nystekte sjokoladebollene på Narvesen blei for stor. Dette er ikkje problematisk om det skjer en gang i blant, men har man kronisk søvnmangel kan dette være årsaken til det konstante søtsuget.

Vi er alle ulike og har forskjellig søvnmønster og søvnbehov, men 7-9 timer kvalitetssøvn er nødvendig for mange. Prøv deg fram og finn ut kor mykje søvn du krever for å våkne utkvilt med energi og overskudd gjennom dagen!

Du spiser ikkje nok mat.
Ligger kroppen din i stort kaloriunderskudd fordi du har spist for lite tidlig på dagen, skriker den etter energi. Da er det meir mat den trenger, men dette kan forveksles med søtsug, fordi sukker gir rask energi til kropp og hjerne. Hopper du over måltider, faster for lenge mellom måltider eller rett og slett ikkje får i deg nok næring til måltidene tidlig på dagen, kan dette være årsaken til at du konstant får eit søtsug på ettermiddag/kveld.

Spis deg god og mett med riktig næring til kvart måltid. 3-4 hovedmåltider daglig synes mange er passelig, gjerne med 1-2 mellommåltider innimellom. Veit du at det går lang tid mellom frukost og lunsj, ta med deg eit mellommåltid du kan spise så du unngår for lang faste og lavt blodsukker. Ikkje tenkt så komplisert, du kommer langt med en frukt og god neve nøtter! Får du i deg nok og variert mat gjennom heile dagen med balanserte måltider, så vil ikkje kroppen ha det økte behovet for tom energi.


Ta alltid med deg en næringsrik matpakke, så er du sikra god energi midt på dagen. Les gjerne innlegget mitt 15 sunne, enkle tips til lunsj og matpakker HER.

Måltidene dine er ubalanserte.
Sjølv om du får i deg nok energi daglig, så kan problemet ligge i typen matvarer og fordeling av makronæringsstoffene protein, fett og karbohydrater. Eit gjentakande problem hos mange når det gjelder ubalanserte måltider, er at de spiser lite fett og mykje raske karbohydrater til måltidene. Dette gir høgt blodsukker, økt insulinproduksjon og deretter stort fall i blodsukkernivået, som utløyser sult og søtsug. For andre kan det være omvendt, spesielt for dei som trener mykje, men spiser for lite karbohydrat i forhold til aktivitetsnivå. Vi tåler karbohydrater ekstremt ulikt, så her må man prøve og feile for å finne ut kva man trives med!

Balanser måltidene dine med en kombinasjon av lavglykemiske karbohydrater, gode proteiner og sunt fett. Då holder du blodsukkeret stabilt, magen mett og konsentrasjonen på plass. Enkle grep kan utgjere en stor forskjell: rør ut eit egg i havregrøten om morningen, spis en neve nøtter eller proteinrik yoghurt til frukten og gjer litt om på tallerken din til middagen. Kanskje kroppen din trives bedre med mindre ris, meir protein, grønnsaker og sunne fettkilder?


Havregrøt med egg finner du oppskrift/framgangsmetode på HER.

Du er stressa, sliten eller har andre emosjonelle behov.
Det er ikkje uvanlig å få søtsug som en reaksjon på stress, uro eller andre ubalanser i kroppen, men det er kanskje ikkje like enkelt å innrømme for seg sjølv at man spiser søtt fordi det er knytta til psykiske følelser. Er du nedfor? Har du familiære problemer? Er det mykje å gjere på jobben? Har du mange utfordringer i kvardagen som går ut over livskvaliteten din?

Vær ærlig mot deg sjølv og kartlegg din egen helse og livskvalitet. Kanskje det er på tide å gjere endringer i livet, endre livsstilen eller finne en stressmestringsmetode som fungerer for deg. Det kan være så enkelt som å tilbringe meir tid utendørs, være fysisk aktiv eller omgås med personer som gir deg ro og energi.

Sliter du med søtsug, gå gjennom desse fire punktene og tenk nøye gjennom korleis dagane og livet ditt er. Kjenner du deg igjen kan små grep utgjere en stor forskjell, og kanskje du blir kvitt det konstante søtsuget som kommer snikande på kvelden, og klarer å slippe tankane vekk fra sjokoladen 🙂 Vi er der alle en gang innimellom, eg holder eg på med eit oppfølgingsinnlegg med mine beste tips mot søtsug for dei som vil unngå sjokoladesmellen en tirsdagskveld når søtsuget plutselig melder sin ankomst…

Del gjerne egne erfaringer om søtsug. Er det eit problem i din kvardag? Har du klart å finne grunnen for ditt søtsug? Kva gjer du når søtsuget kommer?

Håper å høre fra dere!

Annonse

SKRIV EN KOMMENTAR

Nyaste innlegg