Linda Stuhaug

Proteinbar med vanilje og pistasje

Proteinbar med vanilje og pistasje
Innlegget inneholder annonselenker
En stor, saftig og småseig proteinbar i både salt og søtt. Vanilje og pistasje er en veldig god kombinasjon og var supert å lage proteinbar med!
Uten tilsatt sukker, gluten og kan fint lages uten melk –
Proteinbar med vanilje og pistasje, 1 stk 30 g fibersirup clear 20 g proteinpulver vanilje* 15 g malte pistasejenøtter 1-2 ts sukrinmelis – smak til en klype salt hakkede pistasjenøtter til toppen
Varm fibersirupen til den bobler, bland straks inn resten av ingrediensane. Rør godt, blandinga skal vere litt tørr, men får du problemer med å forme bruker du en bitteliten skvett vatn. Form til proteinbar, gjerne med litt fuktige hender eller baksida av ei skei.
Strø over pistasjenøtter på toppen og trykk lett nedi. Sett til avkjøling. Baren er spiseklar etter 15 minutter i frysaren eller 30 minutt i kjøleskap. Baren kan fint oppbevares i kjøleskapet nokre dager, gjerne innpakka i bakepapir eller lignande.
Tips & alternativer ? Istedenfor proteinpulver kan du bruke anna tørrvare tilsvarande 20 g. En blanding mellom kokosmel og mandelmel fungerer bra, da blir proteinbaren også melkefri.
Fiber sirup clear og fiber sirup gold er blitt to favoritter i både matlaging og som topping. Du kan kjøpe dei her!

Innlegget inneholder annonselenker

En stor, saftig og småseig proteinbar i både salt og søtt.
Vanilje og pistasje er en veldig god kombinasjon og var supert å lage proteinbar med!

Uten tilsatt sukker, gluten og kan fint lages uten melk –

Proteinbar med vanilje og pistasje, 1 stk
30 g fibersirup clear
20 g proteinpulver vanilje*
15 g malte pistasejenøtter
1-2 ts sukrinmelis – smak til
en klype salt
hakkede pistasjenøtter til toppen

Varm fibersirupen til den bobler, bland straks inn resten av ingrediensane. Rør godt, blandinga skal vere litt tørr, men får du problemer med å forme bruker du en bitteliten skvett vatn. Form til proteinbar, gjerne med litt fuktige hender eller baksida av ei skei.

Strø over pistasjenøtter på toppen og trykk lett nedi. Sett til avkjøling. Baren er spiseklar etter 15 minutter i frysaren eller 30 minutt i kjøleskap. Baren kan fint oppbevares i kjøleskapet nokre dager, gjerne innpakka i bakepapir eller lignande.

Tips & alternativer

? Istedenfor proteinpulver kan du bruke anna tørrvare tilsvarande 20 g. En blanding mellom kokosmel og mandelmel fungerer bra, da blir proteinbaren også melkefri.

Fiber sirup clear og fiber sirup gold er blitt to favoritter i både matlaging og som topping. Du kan kjøpe dei her!

2 Kommentarer

C

Christine

8. november 2018

Dette er seriøst blitt favorittsnopet mitt!!! Kven skulle tru at vanilje og pistasjnøtter var så godt saman!! Eg blei heilt sjokkert! Takk

Linda Stuhaug

8. november 2018

Er det sant? Fantastisk!! 😀

SKRIV EN KOMMENTAR

Nyaste innlegg